Wednesday 8 June 2011

SABAH DI BAWAH BAYU

Br nk berciter sal experience g sabah...walhal dah seminggu dah blk....lalallalala....ptg kamis (26 Mei 2011) aku n CEO naik keta yg dpandu oleh abg jam(driver) grk ke KLIA lbh kurang jam 5.15 ptg...grk awl almklum ler KL ni jam...Flight kul 8mlm...setibanya d airport aku n kak yam pergi wrapping kotak2 yg akn dibawa...than check-in...ptt nya aku n kak yam lain2 laluan masuk tp kak yam declare aku as her PA on that day...so kami leh masuk pintu sama nnt...sementara tu kami g GOLDEN LOUNGH menunggu flight tiba...waaa..cntik tmpt ni...nyaman saja...kak yam suh amik pe saja makanan kt ctu yg nk d mkn...tp perut still kekenyangan...kak yam offer mkn lontong...mcm best jerk...aku nk jer la...hehehe..so,kt cni aku n kak yam mkn lontong n jus oren...smbil2 bace buku,borak2 ngn kak yam...tiba ler masa nk nek flight...kt ctu jumpa PPI sabah yg juga nk balik sabah sbb dh abis meeting....kt dlm flight kami dok asing2..kak yam dok dpn,business class..bos kata...hahaha..aku lak dok kt economy class...dh duduk br nmpk en.khairul....ting!!!dipendekkan citer....stlh ank2 kapal mula menjalankan tugas masing2....buat demo pakai tali pinggang keselamatan n seumpama...aku lak syok dok tgk...sbb pramugari2 lawa2...hehehehe.....bosan lak kan...xde teman dlm flight ni...aku pon bace buku..tp bila kpl nk naik,lampu2 semua padam n leh buka lampu bace jer..aku pon mcm mls jer...tiba2 jejaka tepi aku kata `lampu` smbil menunding jari ke arah lampu tu...aku pon kata ler...xper...no need...rs2 nya aku akn lena jap lg...perjalanan diatas awan ni akn mengambil masa 2 jam setgh....ikksss..x senang ler nk duduk...mamat tu asyik pandang jer...pandang2 senyum2...ehh..tul ke cmtu??heheh aku pon jeling2...sengih2 gak...hahahahah....mamat ni mcm nak tanya sesuatu jerk..tp xde lak dia kata apa2...hurmm...laayaannn...:)

hampir 2 jam setgh...kapal mula nk lending ke air port Kota Kinabalu...tp oleh krn cuaca x elok..hujan...kpl amik masa agk setgh jam utk lending....tiba2 mamat tu hulurkan aku coklat...aku kata...sori...sambil gelengkan kepala tanda x nak...dia hulurkan sambil berkata 'i dun want' ...aku mcm kcian lak dia dok hulur...aku ambik r....smbil kata thanks...n bermula ler bicara...kami borak2...dia tnya sorang???aku jwb ler...ngn bos...heheh...owhh..bos mesti kt dpn kan....he said....yup.....bos...mesti ler dok bussines class...wink2....aku pon tnya gak dia asl mana...dia kata mmg org sabah...g KL sbb ade nk renew lesen...dia keje ngn MAS rupanya...dia ade gak gtau skop keje dia...tp aku x bgtu memahami.....hehehhehe....

then...dia hulurkan tgn utk bersalam smbil memperkenalkan diri...RAFIE....aku buat isyarat tgn utk tidak menyambut salam nya...sory...kata aku...hehehe...dia phm...bkn muhrim...hikhik...sy SUHAILA...last2 sekali kami bertukar no pone...aku bg dia business card...nmpk dia mcm cr sesuatu...owh cr pen n kertas...katanya xde bussiness card,kls kuli2...uikss..kuli ker...last2 dia jmpa a piece of paper...mcm tmpt ltk key hotel concord n dia tulis no kt ctu trus bg aku....n kapal pon lending....sampai ler di bumi sabah....waaaa....nice sgt.....

turun dr kapal...CEO dh siap amik bagasi....then aku dgr 1 suara BYE2....owhh rafie td..aku respon...smbil lambai tgn...n kata BYE2 ...:)....diluar bos negeri Sabah en.fazal n pengurus2 dh ready sambut kami...Oh ya!!!sedih sgt...setibanya kt airport,en.khairul trima msg yg nenek nya meninggal...nk blk mlm tu jgk...dh xde penerbangan ke KL...terpksa tggu pg esok...Al-fatihah buat nenda beliau....

aku ngn kak yam naik kete sorang pengurus Sabah menuju ke hotel...huh..x sbr nk mndi n lending...pnt tul....kami menginap di hotel promenande kota kinabalu....sesampai nya di hotel aku n CEO trus check in...masuk bilik bersiap mandi utk sleep....esok masih jauh perjalanan....haaaa.... kt bilik ler pg aku rs x selesa ....yelaa dok sebilik ngn CEO...adeehhh..segan,kekok....semua ade la prasaan ni muncul....nk buat mcm kwn2.prasaan hormat lbh...tp my CEO bgs....eh wt mcm kwn2....sgt suka...peluang dtg sekali jer,bkn senang nk sebilik ngn CEO..wink2.....:)

27 Mei 2011....second day

pagi lg selepas breakfast kt hotel tu...en.fazal n nan driver GM Sabah dtg jemput kitaorg utk pergi ke Suria FM,Sabah...kt cni my CEO ade temubual dgn krew2 FM ni....kt cni byk discuss psl latihan 1 Malaysia...layaaannnnn pic...hehhehe....



                                                      VELVET VS LOTTER (AF)






lps tu...kami semua gerak ke tmpt perasmian futsal seluruh GM Negeri Sabah...hebat2 tul pelatih2 GM Sabah main futsal...smgt....kak yam(CEO) pon naik smgt...smpai buat perasmian naik atas krusi...waa..u see...my CEO low profile...i like...heheheh...after that,kami gerak ke Keningau...jauhhhhh...2 jam setgh perjalanan....cantik Sabah ni.....nice...tenang jer....


Dalam perjalanan ke Keningau kami singgah kt GIATMARA Putatan....kt cni ade kursus jahitan....ting!!!gambar kenangan...wpon kamera x berkualiti....laayaaannnn.......



baru skit jln...aku dh mula kepenatan..mata pon layu di tasek madu sudaaa...uhuhu...lps di GIATMARA Putatan ni kami nk gerak singgah ke GIATMARA Papar....ayuuuhhh baahhh....gerak....hehhehe......


after kat GM Papar...kami pon gerak ler ke Keningau...aduuhh pusing kepala bah...jln nya bukit2.  bengkang bengkok...mcm nk naik genting highland....rs mcm loya2 nk muntah....tgk kak yam steady jerk...malu kat kak yam...thn je ler....taraaaa....smpai keningau...kami disambut oleh Mejer Ramli pengurus GM Keningau n kami melawat premis usahawan GIATMARA...layaaannnn.....



penat sudaaa.....go n go....nk g minum ptg lak KUG belanja....aihh...bila nk blk hotel ni....letih2....lps minum ptg....kami ke Hotel Juta kt Keningau...check in kt cni....yes2...leh ler rht skit....mlm nnt ade dinner dgn anggota kerja GM Keningau n GM Pensiangan....

Meh tgk hotel view...canteeeeekkkkk.....

Lps solat magrib....aku n kak yam turun utk dinner....bersama2 anggota kerja GM Keningau n Pensiangan....best....mereka baik2 n peramah....credit to all.....miss diz memory......





selesai dinner....aku n kak yam....ke bilik utk sleep...hehhe...esok masih ade program menanti....wink2....gud nite semua....


28 Mei 2011 (third day)

................ceritera ini akn bersambung.........hari2 seterusnya dsabah....tunggguuuuu.......hehehe


1 comment: