Sunday 22 May 2011

1ST TIME BUAT KARIPAP

hohohoho...karipap owh karipap...sepnjng hampir 6 bln dok KL ni...byk dh tmpt aku beli karipap..semua rasa hampeh...ade karipap kt bangunan mara tu 60 sen sebijik...tp...rs pun hambar jerk...angin tul aku...mula ler terdetik nk wt sndr....hikhik...so..pe lg...mula ler mencari resipi kt internet....yes2 ade...sbnrnya...dh lama aku cari n simpan resipi ni....arini br smpt nk buat...smlm aku n housemate,Aja g tesco beli brg2....pg ni aku mulakan projek yg tergendala.....kui2...mula2 mcm tkt gk...cmne kalau x jd kan...adeiii...xpe2....bismillahirahmanirrahim.....mulakan....mula2 buat doh dia...smgt menguli....then buat bulat2 biar kan sejam...sementara tu buat inti...kentang + ayam....dpendekkan citer inti siap msk...tggu sejuk lak...punya ler x sbr nk tgk hasil..try ler 1...amik doh yg bulat2 td,giling2 jd leper...letak ats acuan,then ltk inti..kepit...ting!!!!menjadi....pnskan myk...goreng 1 bijik tu...msk..aku try la...uiiihhhh....mak aii....rangup bagai...hehhehe suka2...terus kejut Aja yg mcm tido2 ayam jer lg tu..hehehhe...n kasi Aja try...hhehe Aja kata baru leh tgk aku sengih...td muka mcm cuak tkt x jd...hehe...kira ok la kan...1st try...sgt2 suka....pastu goreng skit bg makcik,makcik pon puji gak..alahai..kembang lak idung org puji...pe2 pon bg aku,x salah mencuba sesuatu yang baru....wink2...itulah kisah karipap arini..opsss...nk tgk gmbr????sowii all...kamera abah br pos arini,aritu blk 1 mei tertggl kt kg....wink2....kata2 smgt arini..baik nyesal mencuba dr nyesal x nak cuba lansung....:)

No comments:

Post a Comment